Velo trasos – pump tracks
Daugiafunkcinė dviračių trasa angliškai vadinama pump track – nenutrūkstanti trasa su kalniukais ir posūkiais kuriuose galima važiuoti su visom ne motorinėmis transporto priemonėmis nesispiriant ir neminant pedalų. Pavadinimas “pump track” iš žodžio “pump” kuris reiškia pumpavimą. Perskirstant kūno svorį ir balansą sukuriamas momentas kuriuo metu galima vien šiuo judesiu įgauti pagreitį. Pavyzdžiui su dviračiu užvažiuojant ant kulniuko, svoris perskiriamas į galinį ratą, o nuovažiuojant į priekinį Daugiafunkcinės dviračių trasos yra skirtos visoms ne motorinėms transporto priemonėms ir jos pritaikytos važinėti nuo paspirtukų ir riedlenčių iki kalnų ir BMX dviračių
Velotrasos sujungia sportą ir laisvalaikį į vieną. Riedėjimas jomis neabejotinai stiprina fizinę formą bei koordinaciją. Be to jos atlieka socialinę funkciją: įtraukia ir skatina žmonės aktyviai leisti laisvalaikį šeimos be draugų apsuptyje.
Mes galime sukurti Jums trasos koncepciją ir apskaičiuoti tikslius įrengimo kaštus įskaičiuojant visą reikalingą įrangą, žaliavas, darbus ir kita.
Skate parkas ar velo trasa?
Tai du panašūs tačiau labai dažnai maišomi dalykai. Neretai manoma, jog Velo trasa (pumptrack) yra tas pats skate parkas atitinkantis visas riedlenčių parko funkcijas. Tačiau taip nėra! Vienintelis esantis panašumas jog abiejuose parkuose važinėjama su tom pačiom ne motorinėm transporto priemonėms kaip riedučiai, riedlentė, paspirtukai, dviračiai, tačiau velo trasos (pumptrack) paskirtis yra kuo greičiau įveikti ratą – vyksta lenktynės. Skate parko – atlikti įvairius čiuožimo, šuolių, “flat” triukus – vyksta laisvo stiliaus varžybos.
Skate parkas yra toks pat svarbus kiekvienam miestui kaip ir krepšinio aikštelė, futbolo aikštė, stadionas. Lietuvos riedlenčių federacija – Lietuvos olimpinio komiteto narė turinti lietuvos riedlenčių olimpinius sportininkus.
Mes visuomet rekomenduojame velo trasas įrenginėti tik tuomet kai miestelis, arba miesto rajonas jau turi pilnavertį skate parką atitinkantį visus reikalavimus riedutininkams, riedlentininkams, bmx dviratininkams ir paspirtukininkams. Jaunimas pasirenka šį sportą nes nori išmokti čiuožimo, šuolių, “flat ground” triukių, o ne lenktyniauti.
Visgi, esant skate parkui – velo trasas yra šaunus papildymas, kuris lavina kardio, nereikalauja didelių įgūdžių, bei lengviau prieinamas visiems.
Projektavimas ir įrengimas
Sportinę dviračių trasą sudaro viena ar skirtingų trasų kompleksas. Takų plotis yra apie du metrus. Ją galima įrengti kaip atskirai trasą ar jungti su kitomis aktyvaus poilsio aikštelėmis bei miesto dviračių takų infrastruktūra. Tokios erdvės greitai tampa kiekvieno kvartalo traukos centru, kuriame gyventojai turi galimybę aktyviai ir sveikai leisti laisvalaikį.
Trasą sudaro įvairaus dydžio asfaltuoti kalneliai, kombinuoti su posūkiais kurių pagalba galima vystyti skirtingus greičius, atlikti įvairaus aukščio šuolius bei triukus. Kruopščiai suplanuota aktyvaus laisvalaikio erdvė yra prieinama kiekvienam, nepaisant amžiaus ar gebėjimų.
Velotrasą galima įrengti beveik bet kurioje teritorijoje. Galime ją įterpti į jau išvystytą erdvę ar apleistą vietą. Kiekvienoje iš jų velotrasa taps neabejotinu traukos centru. Dviračių parką galima įrengti kalnuose, miške, slėnyje ar lygioje vietovėje. Trasos gali būti dalimi žaidimų aikštelės, poilsio zonos, gyvenamojo namo kiemo, sklypo prie ežero ar net privataus sodo.
Minimalus sklypo plotas velotrasai įrengti: 250 m2. Optimalaus dydžio trasa užima apie 700 m2, tačiau praktika rodo jog optimaliausias variantas yra kelių mažesnių trasų įrengimas, nei vienos didelės. Tokiu būdų trasomis gali naudotis daugiau žmonių vienu metu, nesimaišant vieni kitiems.
Medžiagų specifikacijos
Sportinės dviračių trasos medžiagiškumas parenkamas nuo esamos situacijos analizė, tikslų iškėlimo, tikslinės auditorijos apibrėžimo, teritorijos parametrų, biudžeto, ir techninių reikalavimų. Teritorijos pasirinkimas turi žymią įtaka velotrasos išplanavimui ir kainai (esamo dirvožemio panaudojimo galimybė, požeminio vandens lygis, sklypo reljefas, esama augmenija ir kita).
Dažniausiai naudojamas trasos pagrindas yra asfaltas. Jis yra ilgaamžis ir praktiškas sprendimas, atsparus atmosferos poveikiams bei vandalizmui. Gali būti naudojama ištisus metus, minimalūs priežiūros kaštai bei galimi įvairus spalviniai deriniai.